VETU – VERTAISTUKI

Yhdistyksen vertaistukiasiat

Vertaistukivastaava:  Petri Välimaa: pete / puh. 0503171551 , klo 07 – 14

_____________________________________________________________

Suomen Rauhanturvaajaliitto, Lotta Svärd Säätiö ja Oulunkylän Kuntoutuskeskus järjestävät kokonaisvaltaisen toimintakyvyn kuntoutusviikonlopun 3.-5.9.2021. Oulunkylän Kuntoutuskeskuksessa, Käskynhaltijantie 5, 00640 Helsinki. Tilaisuus alkaa 3.9.21 klo 12 ja päättyy 5.9.21 klo 12. Seurantaviikonloppu järjestetään 28.-30.1.2022. Viikonloppuun voivat hakea Rauhanturvaajaliiton yhdistysten jäsenet. Mukaan otetaan max 20 osallistujaa. Etusijalla ovat he, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet vastaaviin vertaistuki- tai kuntoutusviikonloppuihin. Jos osallistujia on enemmän kuin 20, järjestäjillä on oikeus arvioida osallistuminen tarveperusteisesti.

Ohjaajina toimivat: resilienssitutkija Laura Walli, Lotta Svärd Säätiön toiminnanjohtaja Anne Nurminen, Oulunkylän kuntoutuskeskuksen henkilökunta ja Rauhanturvaajaliiton vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen.

Ilmoittautuminen vain sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi 3.8.2021 klo 16 mennessä. Tiedustelut myös puhelimitse arkisin klo 8-16: puh. 0407219007. Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse:

• nimi,
  • paikallisyhdistys, johon kuulut
  • sähköpostiosoite ja postiosoite,
  • puhelin,
  • mahdollinen ruoka-aineallergia,
  • voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne

lyhyt perustelu, miksi juuri sinä haluat osallistua kuntoutukseen.

_______________________________________________________________

Ratkaisukeskeinen parisuhdeviikonloppu Hotelli Kivitipussa Lappajärvellä 22.-24.10.2021.

• Rauhanturvaajatehtävät koettelevat jokaista parisuhdetta. On väitetty, että suhde joko paranee ja lujittuu, tai päättyy. Onko tämä koko totuus? Mitä rauhanturvapalvelus on merkinnyt parisuhteelle, perheelle, lapsille, ystävyyssuhteille? Onko ”sankari” hän, joka lähti turvaamaan rauhaa kauas kotoa vai hän, joka jäi huolehtimaan arjen pyörityksestä kotimaahan?

Suomen Rauhanturvaajaliitto järjestää rauhanturvaajapariskunnille viikonlopputapahtuman, jonka tavoitteena on vahvistaa parisuhdetta ja virkistyä samanhenkisten parissa. Tilaisuus on tarkoitettu palveluksessa oleville ja kotiutuneille. Etsimme yhdessä parisuhteen vahvuuksia, etsimme ratkaisukeskeistä tapaa arjen haasteisiin; jaamme kokemuksia ja opimme toisiltamme. Viikonloppu sisältää alustuksia, ohjattuja ja vapaamuotoisia keskusteluja, virkistäytymistä, ulkoilumahdollisuuksia, sauna- ja kylpyläosaston käytön sekä ohjatun retken Lappajärven seudun sotahistoriallisiin kohteisiin. Majoitus kahden hengen huoneissa.

Viikonlopputapahtuma järjestetään Hotelli Kivitipussa, osoite Nykäläntie 137, 62600 Lappajärvi 22.-24.10.2021. Tilaisuus alkaa 22.10 klo 13 ja päättyy 24.10. aamupäivällä. Tarkempi ohjelma ilmoitetaan myöhemmin.

Viikonloppu on tarkoitettu pariskunnille, joista ainakin toinen on jonkin Rauhanturvaajaliiton paikallisyhdistyksen jäsen. Mukaan mahtuu viisi pariskuntaa. Jos hakijoita on enemmän, järjestäjällä on oikeus harkita tarveperusteisesti osallistumista.

Viikonlopun vetäjinä toimivat Tero Eklund ja Timo Ryhänen. Tero on ratkaisukeskeinen valmentaja. Timo on tehnyt vuosia kirkon perhetyötä ja hänet koulutettu parisuhdetyöhön sekä hän on mentoroinut perheneuvojia. Molemmilla ohjaajilla on rauhanturvakokemusta.

Ilmoittautumisen 24.9. klo 16.00 mennessä sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi.

• osallistujien nimet,
  • paikallisyhdistys, johon kuulut / kuulutte
  • sähköpostiosoitteet ja postiosoite/postiosoitteet,
  • puhelinnumerot,
  • mahdolliset ruoka-aineallergiat,
  • voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne / tuletko junalla?

****************************************************

Vertaistukitilaisuuksia tarkemmin www.rauhanturvaajaliitto.fi/vertaistuki tai Facebookin Rauhanturvaajaliiton ryhmästä www.facebook.com/rauhanturvaajaliitto/päivitykset.

Vertaistukitoiminnan toimiston uusi osoite; Döbelinkatu2, 5 krss, 00260 Helsinki

Vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen puh +358 407219007, timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.