TIETOA YHDISTYKSESTÄ

Helsingin Rauhanturvaajat ry (HelRt) on perustettu 19.2.1969 ja se hyväksyttiin yhdistysrekisteriin 19.3.1969. Helsingin Rauhanturvaajat ry yhdistää kansainvälisissä kriisinhallinta- ja rauhanturvaoperaatioissa palvelleita sotilasarvoon, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Yhdistys tukee toiminnallaan Suomen Rauhanturvaajaliittoa (SRTL) sen tavoitteissa vahvistaa ja kasvattaa rauhanturvaamis- sekä kriisinhallintatehtävissä palvelleiden suomalaisten miesten ja naisten yhteistä veteraanijärjestöä. Yhdistykselllä oli jäseniä vuoden 2023 lopussa 564.

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaamme!

Helsingin Rauhanturvaajat Ry on kriisinhallintaveteraanien aktiivinen koulutus- ja veteraanijärjestö;

Internet: www. rauhanturvaajaliitto.fi/jäsenyhdistykset > Helsingin Rauhanturvaajat ry

www.rauhanturvaajaliitto.fi/helrt/

PUHEENJOHTAJAN PALSTA

Hyvät ystävät,

Aloitan nyt ensimmäisen toimintavuoteni yhdistyksen puheenjohtajana. Kiitän antamastanne luottamuksesta. Lupaan, että minä ja uusi hallitus tulemme viime syksynä hyväksytyn strategian mukaisesti ylläpitämään vanhoja hyviä toimintatapoja kuten messi-iltojen korkeatasoisia esitelmiä. Samalla myös varaudumme uusiin mahdollisuuksiin koulutuksen ja kansainvälisen yhteistoiminnan aloilla. Tärkein asiamme on yhdistyksemme jäsenten tarpeet, joista saimme hyvän kuvan viimevuotisen jäsenkyselyn perusteella.

Yhtenä päätavoitteenamme vuonna 2024 on osallistaa jäseniä aiempaa enemmän mukaan toimintojen suunnitteluun ja toteutukseen. Jos olet kiinnostunut tulemaan aktiivisemmin mukaan tapahtumien järjestelyyn, vertais- ja veteraanituen toimintaan tai koulutuksen suunnitteluun ja toteutukseen, niin nyt on oikein hyvä aika aktivoitua. Tässä tiedotteessa jäljempänä mainittu Koulutus- ja suunnittelukurssi 1/2024 (HELRT) on tarkoitettu myös muille kuin hallituksen jäsenille. Lähde mukaan, eri työryhmät odottavat tekijöitä, tee yhdistys sinun näköiseksesi! Erityisesti yhdistyksemme viestintä ja markkinointi on tällä hetkellä liian harvojen olkapäiden varassa ja yhdistyksemme sihteeri toivottaa mielihyvin viestinnästä kiinnostuneita työskentelemään ja ideoimaan kanssaan.

Uusia asioita on lähivuosina näköpiirissä. Suomi on nyt Naton jäsen. Tämä näkyy jo nyt siinä, että osa jäsenistämme on aktivoitunut kansainvälisessä harjoitustoiminnassa sekä ulkomaalaisten joukkojen vastaanottotehtäviin ja sen kouluttamiseen. Tulemme myös seuraamaan mielenkiinnolla tulevina vuosina käynnistyvää keskustelua liitossa siitä, miten jatkossa yhdistysten tulee suhtautua uusiin Nato-tehtävissä palvelleisiin ”KRIHA”-veteraaneihin. Uskon että tässä asiassa meidänkin yhdistyksemme pitää linjata oma kantamme jokusen vuoden päästä.

Odotamme palautetta toiminnastamme ja ideoita tulevaisuutta varten. Nyt vaan rohkeasti ottamaan yhteyttä allekirjoittaneeseen tai kehen muuhun hallituksen jäseneen tai yhdistyksen aktiivisiin toimijoihin. Nyt kynnys on matala.

Toivotan kaikille jäsenillemme ja läheisillenne onnellista, aktiivista ja turvallista vuotta 2024!

HelRt puheenjohtaja,

Juha Niemi

——————-

Yli 50 vuotta aktiivista toimintaa!

Helsingin Rauhanturvaajat ry on perustettu vuonna 1968  ja se on kaikkien rauhanturvaajien/kriisinhallintaveteraanien oma yhdistys. Yhdistyksen toiminta-alueena on Helsinki lähiympäristöineen.

YHDESSÄ OLEMME VOIMAKKAAMPIA

Kaveria ei jätetä - ei kotona eikä kaukana!