TIETOA YHDISTYKSESTÄ

Helsingin Rauhanturvaajat ry (HelRt) on perustettu 19.2.1969 ja se hyväksyttiin yhdistysrekisteriin 19.3.1969. Helsingin Rauhanturvaajat ry yhdistää kansainvälisissä kriisinhallinta- ja rauhanturvaoperaatioissa palvelleita sotilasarvoon, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Yhdistys tukee toiminnallaan Suomen Rauhanturvaajaliittoa (SRTL) sen tavoitteissa vahvistaa ja kasvattaa rauhanturvaamis- sekä kriisinhallintatehtävissä palvelleiden suomalaisten miesten ja naisten yhteistä veteraanijärjestöä. Yhdistykselllä oli jäseniä vuoden 2020 lopussa 595.

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaamme!

PUHEENJOHTAJAN PALSTA

Hyvät rauhanturvaajasisaret ja veljet,

Katsomme toiveikkaana syksyyn ja käynnistämme vähitellen toimintaa. Olemme kaikki varmaan jo kaivanneetkin rauhanturvaaja/kriisinhallintaveteraanien tapaamisia.

Ensimmäinen jäsenilta pidetään tiistaina 14.9. klo 18.30. Esitelmän aloittaa oma jäsenemme Jorma Lamminen kertomalla Australian aikaisista armeijakokemuksistaan. Häneltä löytyy runsas valokuvamateriaali aiheesta.

Hamina Tattoo peruuntui tältä vuodelta, mutta suuntaamme toiseen suuntaan, retkelle Hangon Rintamamuseoon ja bunkkerimuseo Irmaan. Saamme asiantuntevan opastuksen paikan päällä. Tätä matkaa ei kannata jättää väliin.

YK:n päivänä teemme perinteisen kunnniakäynnin kriisinhalllintatehtävissä menehtyneiden muistomerkille Hietaniemen hautausmaalle. Kutsumme sinutkin mukaan.

Marraskuussa yhdistämme YK-päivän iltajuhlan ja pikkujoulut syysjuhlan merkeissä.

Syyskokous on marraskuussa. Käsittelemme sääntömääräiset asiat ja kuulemme mielellämme jäsenten ajatuksia ja ehdotuksia tulevaksi toiminnaksi. Valitsemme puheenjohtajan seuraavalle vuodelle ja noin puolet hallituksen jäsenistä kahdeksi vuodeksi. Ole rohkea ja lähde mukaan toimintaan.

Korona vaikuttaa varmasti vielä syksyllä kokoontumisiin. Pidämme tapahtumat ainakin toistaiseksi MPK:n auditoriossa, jossa voimme varmistaa turvalliset etäisyydet.

Päivitämme tapahtumien ja jäseniltojen tarkemmat tiedot yhdistyksen uudistetuille sivuille www.rauhanturvaajaliitto.fi/helrt/

Tapaamisiin syyskuussa

Kirsti Kujanpää, puheenjohtaja

kirsti.kujanpaa@pp.inet.fi

——————-

Yli 50 vuotta aktiivista toimintaa!

Helsingin Rauhanturvaajat ry on perustettu vuonna 1968  ja se on kaikkien rauhanturvaajien/kriisinhallintaveteraanien oma yhdistys. Yhdistyksen toiminta-alueena on Helsinki lähiympäristöineen.

YHDESSÄ OLEMME VOIMAKKAAMPIA

Kaveria ei jätetä - ei kotona eikä kaukana!