SUOMEN RAUHANTURVAAJALIITTO RY:N AMPUMAMESTARUUSKILPAILUT VEKARANJÄRVELLÄ KOUVOLASSA 10.8.2024

Suur-Savon Sinibaretit ry/ Päijät-Hämeen Rauhanturvaajat ry järjestävät SRTL:n ampumamestaruuskisat Karjalan Prikaatin ampumaradoilla Vekaranjärvellä MPK:n Kaakkois-Suomen piriin tukemana 10.8.2025 (RT lehti 3/24, s. 31).

Ammuntojen nimi on Falling Plates SM-kisat 2024

Ohjelma (alustava, joka tarkentuu ilmoittautumisajan päätyttyä)

Perjantai 9.8.2024

Pitkämatkalaisten saapuminen.

Ilmoittautuminen ja majoittuminen klo 18 alkaen.

Ohjeet ja opastus majoitukseen on järjestetty pääportilta.

Lauantai 10.8.2024

Klo 07.00-08.15 Ilmoittautuminen ja Vakuutusten tarkistaminen.

klo 8.30 Avajaiset ampumaradalla

Klo 9.15 -17.00 RK- kilpailu ja FP- kilpailu

Klo 17.00 (tai heti kun valmista)

Palkintojen jako radalla 1, jonka jälkeen kotimatkat tai majoittuminen niiden osalta, jotka kilpailevat sunnuntaina

Resul FP-kisassa.

Aseet

Kaikki ampuvat järjestäjien varaamilla MPK:n aseilla. Omien aseiden käyttö on ehdottomasti kielletty.

Sarjat

Yhdistyksestä voi osallistua henkilökohtaiseen kilpailuun enintään kymmenen henkilöä sarjaa kohden, sarjat Y /Y50 / D. (sarja D, jos vähintään viisi naista).

Falling Plates kilpailuun voi osallistua maksimissaan kolme kolmehenkistä joukkuetta/yhdistys sarjaa kohden jalisäksi yksi henkilö varamiehenä joukkuetta kohden (sääntömuutos 2014). Yli 50-vuotias ja/tai nainen voi kuuluamyös yleiseen sarjaan Y.

Yhdistykset ilmoittavat välittömästi rk 10+10 ls ammuntojen jälkeen Falling Plates joukkueiden kokoonpanot (jokaisen ampujan etunimi ja sukunimi) erikseen jaettavalla lomakkeella järjestäjien osoittamaan paikkaan.

Yhdistysten joukkueiden varamiehet voivat halutessaan muodostaa oma-aloitteisesti sekajoukkueita tai antaa nimet järjestäjille em. ilmoittautumisen yhteydessä, jolloin järjestäjä muodostaa halukkaille sekajoukkueita.

Sekajoukkueet ovat epävirallisia, eivätkä osallistu kilpailuun liiton mestaruudesta. Sekajoukkueiden järjestys ratkaistaan karsintakierroksen jälkeen ennen varsinaisia cup-kierroksia.

Kilpailusäännöt

Omien ampumakiikareiden käyttö kohdistuksessa sekä kilpailussa on kielletty.

Ammunnoissa noudatetaan SRTL ry:n laatimia sääntöjä ja ampumatapahtumaohjetta. Lisäksi kisoissa kilpaillaan jäsenyhdistysten välisestä yleismestaruudesta.

Rynnäkkökivääriammunnassa (RK3) 10+10 ls ampumamatka on 150 m.

Kilpailun ratajärjestelyistä johtuen Falling Plates ampumamatka on 100 m.

Huolto

Osallistumismaksu (MPK) 20 eur kattaa ruokailut ja MPK:n aseiden käytön kilpailussa.

Patruunat kilpailussa kustantaa SRTL.

Lauantaina lounas tarjotaan ampumaradalla ammuntojen yhteydessä.

Sotilasvarusteita ei jaeta kilpailijoille.

Huom! Kasarmimajoitus vain perjantain ja lauantain välisenä yönä SRTL:n ammuntoihin osallistujille. Resul FP- kilpailuihin osallistuvilla mahdollisuus yöpyä myös lauantaina ja sunnuntain välisenä yönä.

Varuskunta-alueella on ehdoton alkoholikielto. Alkoholin tuonti ja päihtyneenä esiintyminen johtaa välittömästi varuskunta-alueelta poistamiseen. Yksikin tapaus vaarantaa SRTL:n ja puolustusvoimien fp-yhteistyön jatkumisen!

Sotilaskotiauto vierailee ampumaradalla 10.8. Sotilaskotiautossa asiointia varten kannattaa varata käteistä mukaan.

Ilmoittautuminen kilpailijat

Jokainen kilpailija ilmoittuu kilpailuun MPK:n sivuilla. Sivut vaativat henkilökohtaisen rekisteröitymisen, jos et ole jo aiemmin rekisteröitynyt.

Kurssi löytyy MPK:n sivuilta nimellä SRTL24 FALLING PLATES tai kurssin numerolla 4124 15 00079

LINKKI MPK:n SIVULLE: https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri

Myös varahenkilöt pitää ilmoittaa samalla, koska jälki-ilmoittautuminen em. päivän jälkeen ei ole mahdollista.

Huom! Osallistumismaksun jokainen ampuja maksaa itse MPK ry:n lähettämällä laskulla. Mikäli yhdistys haluaa maksaa osallistumismaksun, se tehdään suoraan ampujalle sen jälkeen, kun tämä on maksanut laskun MPK:n tilille.

Ilmoittautuminen toimitsijat

Myös toimitsijat ilmoittautuvat MPK:n kurssille henkilökohtaisesti. Heille ei tule laskua kilpailumaksusta. Ilmoittautuminen on tärkeää vakuutusturvan voimassaolon kannalta.

Ampumaturva

Kilpailuun osallistujalla on oltava voimassa oleva henkilökohtainen vakuutus, joka kattaa harrastustoiminnan piirissä ampumavahingot tai hänen on kuuluttava vaihtoehtoisesti järjestön ryhmävakuutuksen piiriin.

Esimerkkejä hyväksyttävistä vakuutuksista:

– Suomen ampujainliiton kilpailu- tai ampujalisenssi

– SRTL PLUS -jäsenryhmän jäsenyys

– RES toimintaturva-jäsenryhmän jäsenyys

– RUL ampumaturva

– Muu mahdollinen ampumaurheilun vakuutusturva todennetaan esittämällä vakuutuskirja ehtoineen

(metsästyskortti ja siihen liittyvä vakuutus eivät ole riittäviä).

– Tosite maksetusta vakuutusturvasta tarkastetaan ennen aseen jakoa.

Ilman ampumaturvaa ei voi osallistua ammuntoihin.

Eräluettelot

Eräluettelot ja lisä ohjeet kilpailuun liittyen julkaistaan kilpailijoille 2.8.2024 alkaen MPK:n kurssin sivuilla.

Yhdistysten ampujavastaavat varmistavat ennen kisaa, että osallistujat varmuudella tietävät oman ratansa ja ampumapaikan numeron!

Lisätietoja

Kilpailun johtaja: Jan-Aulis Hiltunen, 050 567 5867 (kilpailun yleisjärjestelyt ja aikataulut)

Kilpailun varajohtaja: Pirkka Juntunen (lajin säännöt ja ammuntojen toteutus)

MPK:n edustaja: Jari Vuorijärvi, 050542 7375 (majoitus, huolto ja ilmoittumiseen liittyvät asiat)