RT-lehden lukijamatka Kyprokselle marraskuussa 2024

04.11.2024 - 11.11.2024 | 12:00 am |

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 60-vuotta siitä, kun suomalaiset sinibarettiset rauhanturvaajat ajoivat polkupyörillä Akrotiristä kohti Nikosian alueen levottomuuskeskusta. Samoin tänä vuonna elokuussa tulee kuluneeksi 50-vuotta siitä, kun Turkin joukot hyökkäsivät Kyprokselle. Tulen alle joutui joukko suomalaisia rauhanturvaajia, mm. viikkoa ennen hyökkäystä Saarelle lennätetty 3. Jääkärikomppania.

MATKAN KAKSI TARKOITUSTA

1. Matkan päätapahtuma on 60-vuotisjuhlaseremonia UNFICYP:n alueella sijaitsevan Kykko Campin suomalaisten muistomerkillä.  Alustavasti päiväksi on sovittu keskiviikko 6.11. Päivän ohjelmaan sisältyy myös vierailu Suomen Suurlähetystössä Nikosiassa. Tarkempi matkaviikon ohjelma valmistuu kevään aikana.
  2. Samalla viikolla,  50-vuotta sitten sodan kokeneet rauhanturvaajat voivat muistella omia kokemuksiaan kanadalaisten rauhanturvaajaveteraanien kanssa, joita on tulossa Kyprokselle samalla viikolla iso joukko. He odottavat innolla tapaamista suomalaisten kanssa.

MATKAJÄRJESTELYT ( meistä riippumattomat muutokset vielä mahdollisia)

Matka toteutetaan ennakkotiedon mukaisesti  ma 4.11.-  ma 11.11.2024.
Matkanjärjestäjä: TUI
Lentoyhtiö: Jettime, konetyyppi Boeing 737-700, 144 paikkaa.
Lentoaikataulut:
Menolento: Helsinki- Larnaca  07.25/11.55.
Paluulento: Larnaca – Helsinki 12.55/17.40

Hotelli: Atlantica Sungarden Beach, ****, Aya Napa
Matkan perushinta jaetussa kahden hengen huoneessa: 1235 euroa/henkilö.
Ennakkovarausetu: 40 euroa 31.3.2024 saakka.( Hinta ennakkovarausetu huomioiden1195€ )
Hintaan sisältyy:  Menopaluu lennot, lentoateriat, käsimatkatavara – ja matkalaukku 20kg/henkilö, maakuljetukset kohteessa, lentoasema-hotelli- lentoasema sekä täysihoito hotellissa. (All inclusive)
Yhden hengen huoneen lisämaksu: 300 euroa. Mainittava varauksessa.

Huom! Kaikki kahden hengen majoitukset ovat samanhintaisia. Huonetyypeissä on eroja. Majoittujat sijoitetaan huoneisiin matkojen varaus-/maksujärjestyksessä. Tässä nopeus on valttia!

Matkavarausohjeet:
Ryhmäämme liittyvät varaukset tehdään hivenen poikkeavalla tavalla:
1) Pääsääntöisesti sähköpostilla, mutta myös
2) kirjeellä tai
3) tekstiviestillä.
4) tarvittaessa puhelimella tehdyt varauksetkin hoidetaan.

Varaukseen tulee sisällyttää  seuraavat matkustajatiedot:

• passissa oleva täydellinen nimi
  • passin numero
  • syntymäpäivä
  • katuosoite, postinumero
  • puhelinnumero, mobiili tai kiinteä
  • sähköposti
  • jos ei ole omaa sähköpostia, niin mahdollinen kaverin tai perheenjäsenen sähköposti, jonka kautta voisi kommunikoida
  • huonetyyppi: 2 hengen huone, yhden hengen huone, perhehuone (henkilömäärä, lasten ikä)
  • kenen kanssa haluaa jakaa kahden hengen huoneen. Ellei tiedossa, niin huoneet jaetaan kohteessa.
  • matkavaraukset lähetetään Mauri Rytköselle. Yhteystiedot ohjeiden lopussa.
  • Matkakoordinaattorit välittävät varaukset matkanjärjestäjälle, joka lähettää varaajalle
  • matkavahvistukset ja maksuohjeet sähköpostitse tai postitse.

Varausohjeet koskevat myös ennen tämän lehden ilmestymistä tehtyjä ennakkovarauksia, joita oli 19.1.2024 60 henkilöä.

HYVÄ TIETÄÄ/MUISTAA

• lentokoneen koko kapasiteetti 144 paikkaa on varattu RT-lehden lukijamatkalaisia varten 31.3.2024 saakka. 1.4. alkaen määritellään ns. vapaaseen myyntiin tuleva paikkamäärä niin, että RT-lehdelle tai matkan koordinaattoreille ei tule minkäänlaista taloudellista riskiä.
  • Mahdollisia vapaita paikkoja voi sitten varata kuka vaan kulloiseenkin markkinahintaan ja voimassa olevin ehdoin
  • RT-lehden lukijamatkalle osallistuvien matkaehdot ovat voimassa siihen saakka kunnes kone on täyteen myyty.
  • Erinäisistä syistä on hyvä varmistaa voimassaoleva passi, matkavakuutus ja suorittaa maksut luottokortilla
  • retket ja kuljetukset hotellista Nikosian tapahtumaan lisämaksusta.
  • Erikoistarpeet, kuten perhehuoneet, lapsialennukset ym. hoidetaan tapauksittain matkakoordinaattorin avustuksella
  • tiedustele omalta yhdistykseltäsi mahdollisuutta hakea matka-avustusta Otto Ritamäen rahastolta
  • TUI-Suomen asiakaspalveluhenkilön nimi on Netta Schermesser, puh. 09-231 00010. sähköposti: schermesser@tui.fi (kohde-/varaustietoja, ei varauksia Netan kautta)

Matkakoordinaattorit:
mauri.rytkonen@kolumbus.fi, puh. 040-587 8007Osoite: Mauri Rytkönen, Abrahaminkatu 15 b B 20, 00180 Helsinki
seppoylonen@hotmail.com, puh. 041-5076654
Liiton/Rt-lehden edustaja: raimo.aukeala@rauhanturvaajaliitto.fi

NYT ON SITTEN MITÄ ODOTTAA!

Rt-matkaterveisin
Mauri Rytkönen ja Seppo Ylönen