”Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma omatoimisille aikuisille” haettavissa 15.12. asti!

20/02/2022 - 25/02/2022 | 12:00 | Kunnonpaikka

Tuettu Loma ”Voimaa vertaisuudesta -loma omatoimisille aikuisille” järjestetään Kylpylähotelli Kunnonpaikassa Jokiharjuntie 3, Vuorela (Siilinjärvi) 20.02.-25.02.2022.

Huom! Hakuaikaa on jatkettu 15.12.2021 asti!

Lisätietoa koronatilanteen takia:

Osa lomakohteista on ottanut käyttöön koronapassin tuetuilla lomilla. Linjaus koskee yli 16-vuotiaita lomalaisia. Koronapassi on käytössä lomakohteissa, joiden alueella on voimassa koronarajoituksia. Passi tarkistetaan lomalle saapuessa.

Lomakohteet tiedottavat lomalaisia asiasta tarkemmin ennen loman alkua. Lisätietoa koronapassin käytöstä voi tiedustella suoraan lomakohteesta. Lue lisää koronapassista STM:n verkkosivuilta.

Lomakohteissa noudatetaan viranomaisten ohjeita ja määräyksiä. MTLH suosittelee vahvasti kasvomaskin käyttämistä. Järjestämme kaikille lomalaisille maskit lomakohteissa (4 kpl/pv). Suositus koskee ensisijaisesti yli 12-vuotiaita. Noudata turvavälejä, pese käsiä usein ja yski hihaan. Lomalle ei saa osallistua flunssaoireisena. Peruuta loma, jos sairastut. Voit peruuttaa loman ottamalla yhteyttä MTLH:n asiakaspalveluun p. 010 2193 460 (avoinna arkisin klo 9–13) tai lomat@mtlh.fi.

Tuetut lomat ovat Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon (MTLH) sosiaalista lomatoimintaa, jossa Rauhanturvaajaliitto toimii yhteistyökumppanina.

Loman tavoitteena on, että lomalaiset virkistyvät, tapaavat toisia samassa tilanteessa olevia sekä saavat vertaistuen ja lomaohjelman kautta voimavaroja arkeen. Lomalla on mahdollisuus osallistua ohjattuihin toimintatuokioihin oman jaksamisen ja toimintakyvyn mukaisesti.

Loma järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa. Huom. muistathan mainita hakemuksessa, että olet toiminut rauhanturvaajatehtävissä.

Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajan ohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö.

Lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja/tai sosiaalisin perustein. Matkat lomapaikoille ja takaisin kustantaa jokainen lomalainen itse. Hakijalle aiemmin myönnetty lomatuki huomioidaan. Päätöksen tuetun loman myöntämisestä tekee MTLH. Tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

Hakemuksen perusteluosan huolellinen täyttäminen on tärkeää, koska lomatukeen oikeuttavat valinnat tehdään hakijoiden ilmoittamien perusteiden mukaan. Mitä selkeämmin perustelet lomatarpeesi, sitä paremmat ovat mahdollisuudet saada lomatuki. Hakemus tulisi tehdä mieluiten sähköisenä osoitteesta: https://lotu.lomajarjestot.fi/calendar/MTLH

Lue tarkkaan hakuohjeet. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä.  Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle n 2 kk ennen loman alkamispäivää.

Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta. Avio-/avoparia kohden riittää 1 hakemus, jos lomaa anotaan yhdessä samalle loma-ajankohdalle. Hakeminen ei edellytä Rauhanturvaajaliiton jäsenyyttä. Lomatukihakemukseen merkitään sille varattuun kohtaan tieto Rauhanturvaajaliitolle varatusta lomajaksosta.

Tapahtumatiedot:

Päiväys ja aika