Vertaistukipuhelimen koulutus- ja virkistysviikonloppu Juvalla 16.-17.3.24

16/03/2024 - 17/03/2024 | 11:00 - 14:00 |

Vertaistukipuhelimen päivystäjien koulutus- ja virkistysviikonloppu uusille ja kokeneille vertaistukipuhelimen päivystäjille Juvalla Kannashovissa 16.-17.3.2024.

Oletko palvellut kriisinhallintatehtävissä? Harkitsetko vapaaehtoistoimintaa, jossa opit puhelinauttamisen taitoja. Tervetuloa mukaan Rauhanturvaajaliiton vertaistukitoimintaan ja erityisesti vertaistukipuhelimen päivystäjäksi. Tutustut samanhenkisiin kriisinhallintaveteraaneihin ja saat tueksesi erinomaisen porukan. Pystyt käytännössä auttamaan kriisinhallintasisaria ja -veljiä, läheisiä ja sotiemme veteraaneja. Saat tukea ja ohjausta juuri silloin, kun koet sitä tarvitsevasi.

Koulutuksessa perehdytään vertaistukipuhelimen erikoisluonteeseen, puhelinauttamisen ja päivystämiseen liittyviin taitoihin. Koulutuksessa harjoitellaan puhelinauttamista käytännön esimerkkien avulla. Työskentely perustuu toteutuneisiin puheluihin ns ”case työskentelyyn”.

Viikonloppuun sisältyy koulutuksen lisäksi runsaasti vapaata keskustelua, mahdollisuus liikuntaan ja saunomista. Tarkka ohjelma julkaistaa alkuvuonna 2023.

Paikka: Kannashovi sijaitsee Salajärven rannalla, erittäin kauniilla ja viihtyisällä paikalla. Osoite on: Taipaleentie 10 51900 JUVA.

Ohjelma alkaa 16.3. klo 11 majoittumisella ja päättyy su 17.3. klo 12 lounaaseen. Tiedustelut ja ilmoittautuminen 16.2.23 mennessä sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi

Kaikkia vertaistukitoiminnan koulutuksia koskee seuraava: matkakustannukset korvataan halvimman kulkuneuvon mukaisesti. Kimppakyytejä suositellaan. Kerro ilmoittautuessa, tarvitsetko / voitko tarjota kimppakyytiä, mistä minne. Ilmoita mahdolliset ruoka-aineallergiat. Maksimimäärä kuhunkin koulutukseen on noin 20 henkeä. Ilmoittautumisajan päätyttyä mukaan voidaan ottaa vain poikkeustapauksissa, joten ilmoittaudu ajoissa.

Tervetuloa mukaan!

Tapahtumatiedot: