Parisuhteen paineet ja paineettomuus -mikä auttaa jaksamaan?

22/10/2021 - 24/10/2021 | 13:00 - 11:30 | Hotelli Kivitippu

Rauhanturvaajatehtävät koettelevat jokaista parisuhdetta. On väitetty, että suhde joko paranee ja lujittuu, tai päättyy. Onko tämä koko totuus? Mitä rauhanturvapalvelus on merkinnyt parisuhteelle, perheelle, lapsille, ystävyyssuhteille? Onko ”sankari” hän, joka lähti turvaamaan rauhaa kauas kotoa vai hän, joka jäi huolehtimaan arjen pyörityksestä kotimaahan?

Suomen Rauhanturvaajaliitto järjestää rauhanturvaajapariskunnille viikonlopputapahtuman, jonka tavoitteena on vahvistaa parisuhdetta ja virkistyä samanhenkisten parissa. Tilaisuus on tarkoitettu palveluksessa oleville ja kotiutuneille. Etsimme yhdessä parisuhteen vahvuuksia, etsimme ratkaisukeskeistä tapaa arjen haasteisiin; jaamme kokemuksia ja opimme toisiltamme. Viikonloppu sisältää alustuksia, ohjattuja ja vapaamuotoisia keskusteluja, virkistäytymistä, ulkoilumahdollisuuksia, sauna- ja kylpyläosaston käytön sekä ohjatun retken Lappajärven seudun sotahistoriallisiin kohteisiin. Majoitus kahden hengen huoneissa.

Viikonlopputapahtuma järjestetään Hotelli Kivitipussa, osoite Nykäläntie 137, 62600 Lappajärvi 22.-24.10.2021. Tilaisuus alkaa 22.10 klo 13 ja päättyy 24.10. aamupäivällä. Tarkempi ohjelma ilmoitetaan myöhemmin.

Viikonloppu on tarkoitettu pariskunnille, joista ainakin toinen on palvellut rauhanturvatehtävissä ja ainakin toinen on jonkin Rauhanturvaajaliiton paikallisyhdistyksen jäsen. Mukaan mahtuu viisi pariskuntaa. Jos hakijoita on enemmän, järjestäjällä on oikeus harkita tarveperusteisesti osallistumista.

Viikonlopun majoitus, ohjelma, hotellin sauna- ja kylpylän käyttö sekä ruokailut ovat osallistujille ilmaisia. Matkakustannuksia ei korvata. Jos tulet omalla autolla, kimppakyytejä suositellaan. Tarvittaessa varaudutaan kuljetuksiin Kauhavan asemalta 22.10. klo 12 etelästä ja pohjoisesta saapuvilta junilta. Vastaavasti tarvittaessa järjestetään kuljetus su 24.10. klo 12.05 etelään ja pohjoiseen lähteviin juniin.

Viikonlopun vetäjinä toimivat Tero Eklund ja Timo Ryhänen. Tero on ratkaisukeskeinen valmentaja. Timo on tehnyt vuosia kirkon perhetyötä ja hänet koulutettu parisuhdetyöhön sekä hän on mentoroinut perheneuvojia. Molemmilla ohjaajilla on rauhanturvakokemusta.

Ilmoittautumisen 24.9. klo 16.00 mennessä sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi.

Tiedustelut myös puhelimitse arkisin klo 8-16: puh. 0407219007. Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse:

• osallistujien nimet,
  • paikallisyhdistys, johon kuulut / kuulutte
  • sähköpostiosoitteet ja postiosoite/postiosoitteet,
  • puhelinnumerot,
  • mahdolliset ruoka-aineallergiat,
  • voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne / tuletko junalla?
  • lyhyt perustelu, miksi juuri te haluatte osallistua tapahtumaan.

Peruutusehdot: jos joudut peruuttamaan osallistumisen, etsi tilallesi osallistuja. Jos perut osallistumisen 24.9.21 jälkeen ilman pätevää syytä, järjestäjä varaa mahdollisuuden laskuttaa kustannuksista 50%.

Koronavaraus: jos koronaepidemia jatkuu syksyllä, tilaisuuden mahdollisesta peruuttamisesta ilmoitetaan osallistujille. Tilaisuus järjestetään yhdessä Sjunde Mars -säätiön kanssa.

Tapahtumatiedot:

Päiväys ja aika