Huom! Tämäkin tuettu loma on peruttu Covid-19 pandemian johdosta! Hyvinvointia työikäisille -tuettu loma 18.-23.4.2021

18/04/2021 - 23/04/2021 | 10:00 - 14:00 | Kuortaneen Urheiluopisto

Huom! Etelä-Pohjanmaan koronatilanne on huonontunut huomattavasti. Tästä syystä tämäkin tuettu loma on peruttu Covid-19 pandemian johdosta!

Lomalle valituilla on myös mahdollisuus siirtää hakemus uudelleen käsittelyyn jollekin toiselle loma-ajankohdalle. Haettavissa olevat lomat löydät osoitteesta www.mtlh.fi ->Lomatarjonta -sivulta. Uutta hakemusta ei siis tarvitse tällä vuodelle enää tehdä.

Hyvinvointia työikäisille -loman tavoitteena on lisätä lomalaisen voimavaroja, tarjota mahdollisuus vertaisseurassa toimimiseen ja oman hyvinvoinnin ylläpitämiseen. Lomaohjelma sisältää luentoja ja ryhmäkeskusteluja, kuntotestin ja testipalautteen, ohjattua liikuntaa ja muuta harrastetoimintaa.

Hakuaika                      3 kk ennen loman alkamispäivää;

Henkilömäärä              20 hlöä

Lomat järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa ja Veikkauksen tuella.

Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Perhelomilla 1-3 vuotiaiden lastenhoito (4x2h).

Lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja/tai sosiaalisin perustein. Hakijalle aiemmin myönnetty lomatuki huomioidaan. Päätöksen tuetun loman myöntämisestä tekee MTLH. Tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

Hakemuksen perusteluosan huolellinen täyttäminen on tärkeää, koska lomatukeen oikeuttavat valinnat tehdään hakijoiden ilmoittamien perusteiden mukaan. Mitä selkeämmin perustelet lomatarpeesi, sitä paremmat ovat mahdollisuudet saada lomatuki.
Hakemus tulisi tehdä mieluiten sähköisenä. Linkki sähköiseen hakemukseen ja ohjeet hakemiseen löytyy klikkaamalla 15.10.20 lähtien osoitteesta: https://mtlh.fi/loman-hakeminen/hakuohjeet/

Lue tarkkaan hakuohjeet. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä. Lomaa hakeneiden henkilötietojen käsittelyä määrittelee Tietosuojalaki 4§. Henkilötiedon käsittelyn laillisuusperusteena on rekisteröidyn eli lomatuenhakijan vapaaehtoinen ja informoitu suostumus, joka on annettu selkeästi lomatukihakemuksessa. Allekirjoituksellaan hakija antaa suostumuksen loman kannalta välttämättömien tietojen luovuttamiseen lomakohteelle ja yhteistyökumppanille.

Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle n 2 kk ennen loman alkamispäivää.

Perhelomille otetaan enintään 10 perhettä. Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta. Alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta. Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Perhelomilla 1-3 vuotiaiden lastenhoito (4 x 2h). Avio-/avoparia kohden riittää 1 hakemus, jos lomaa anotaan yhdessä samalle loma-ajankohdalle. Hakeminen ei edellytä Rauhanturvaajaliiton jäsenyyttä. Lomatukihakemukseen merkitään sille varattuun kohtaan tieto Rauhanturvaajaliitolle varatusta lomajaksosta. Lisätietoja:

MTLH, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180 Helsinki. Puhelin 010 2193 460, puhelinaika arkisin klo 9-13 tai internet: www.mtlh.fi.

Tapahtumatiedot:

Päiväys ja aika