Liitosta lähestyttiin seuraavin sanoin, liittyen uuteen kirjaan ”Maanpuolustajan juhla- ja seremoniaopas”:

Ensimmäinen maanpuolustusjärjestöjen yhteinen ”Maanpuolustajan juhla- ja seremoniaopas” julkaistiin vuonna 2011. Kirjasessa annetaan ohjeita mm. sotilaspukujen, kunniamerkkien ja lippujen käytöstä sekä toiminnasta paraateissa ja muisto- ja juhlatilaisuuksissa. Kirjasessa esitellään myös kaikkien keskeisten maanpuolustusjärjestöjen huomionosoitusjärjestelmät. SRTL oli jo tuolloin mukana ja 167 sivuista kirjasta jaettiin yhdistysten ja toimihenkilöiden käyttöön.

Edellisestä oppaasta on siis kulunut 10 vuotta ja siitä ollaan nyt julkaisemassa päivitettyä versiota ”Protokollaopas maanpuolustajille”. Järjestökohtaiset liitesivut säilyvät ja järjestöt päivittävät omat sivunsa. Uusina tulevat mukaan myös suurimmat naisjärjestöt (mm. Sotilaskotiliitto ja Maanpuolustusnaisten liitto). Sivumäärä tulee olemaan samaa suuruusluokkaa kuin vanhassa oppaassa. Tavoiteaikataulu kirjan ilmestymiselle on alkusyksy 2021.

Liitto osallistuu oppaaseen ja tarjoaa nyt (yhdistysten kautta) jäsenistölleen mahdollisuutta hankkia opas myös omaan käyttöönsä; kiinnostusta ja tarvettakin tuntuisi olevan.
Kirjaa painetaan ennakkotilausmäärien mukaisesti eikä lisäkappaleita ei ole myöhemmin saatavana. Kirjan hinta tulee olemaan 15 euroa/kpl.

Liitto tilaa kirjat yhteishankintana ja yhdistykset saavat tilaamansa kirjat viimeistään syysliittokokouksen yhteydessä ja yhdistykset hoitavat jakelun edelleen jäsenistölleen.

Jos haluatte kyseistä kirjaa itsellenne, lähettäkää sähköpostilla ilmoitus osoitteeseen: ari.reijo@ctse.fi
Sähköpostiin seuraavat tiedot: oma nimi, osoite, puh.no ja sähköpostiosoite ja monta kappaletta haluatte.
Laskutus hoidetaan, kun tiedetään lopullinen hinta. Tilaukset 25.3 mennessä.

Hyvää kevään alkua kaikille!

Aki Laasonen