TIETOA YHDISTYKSESTÄ

Kymenlaakson Rauhanturvaajat ry.on perustettu vuonna 1968  ja se on kaikkien kymenlaaksolaisten rauhanturvaajien/kriisinhallintaveteraanien oma yhdistys. Jäsenmäärämme on noin 325.  Yhdistyksemme toimii aktiivisesti rauhanturvatehtävissä  ja kiirinhallintatehtävissä palvelleiden ja palvelevien henkilöiden veljesjärjestönä ja yhdyssiteenä Kymenlaaksossa. Yhdistys kuuluu Suomen Rauhanturvaajaliittoon (SRTL).

Kymenlaakson Rauhanturvaajien aloitteesta ja vahvalla perustyöllä Rauhanturvaamisen ja veteraanityön perinnekeskus Wanha Veteraani on perustettu Haminaan. Wanha Veteraani on yki KYMLRT:n mieluisia pääurakoita nyt ja tulevaisuudessa. www.rvpk.fi

PUHEENJOHTAJAN PALSTA

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaamme!

Tammikuu 2024

Tervehdys!

Puheenjohtajan palsta.

Aki Laasonen, puheenjohtaja.

aki.laasonen(at)aldrive.fi

Toimintasuunnitelma vuodelle 2024

Kuluva vuosi tulee olemaan Kymenlaakson Rauhanturvaajat ry:n 56 toimintavuosi.

Kymenlaakson Rauhanturvaajat ry on yksi Suomen Rauhanturvaajaliiton ry:n jäsenyhdistyksistä ja jäsenyyden myötä osallistumme liiton kevät- ja syysliittokokouksiin. Lisäksi osallistumme SRTL:n järjestämiin koulutustilaisuuksiin. Käytännössä koulutukset ovat toteutuneet Teams kokouksissa etäyhteydellä.

Yhdistys järjestää keväällä maalis-huhtikuussa ja syksyllä loka-marraskuussa yhdistyksen kevät- ja syyskokoukset.

Yhteistyö muiden liiton jäsenyhdistysten kanssa jatkuu edellisten vuosien tapaan aktiivisena, mm. ”kuuden yhdistyksen tapaaminen”, uutena mukana Keski-Suomen rauhanturvaajat. Muita ympäröiviä yhdistyksiä ovat Kymenlaakson lisäksi Suur-Savon, Päijät-Hämeen, Etelä-Karjalan ja Porvoon Seudun. Tapaamisten kierto on ollut 2023 Suur-Savo, 2022 Päijät-Häme, 2021 Kymenlaakso…

Järjestämme kuluvan vuoden aikana toiminnallista ohjelmaa jäsenillemme ja toki jäsenyyttä harkitseville. Luvassa on ampumatapahtuma 11.5 ja museoretki Suomenlinnan sotamuseoon ja Vantaan ilmailumuseoon 24.8. Asioista tiedoitetaan jäsenille sähköpostilla. Myös facebook-sivustomme tarjoaa kattavan tietopaketin tapahtumien osiossa.

Toimintavuonna yhdistys on mukana SRTL:n vertaistukitoiminnassa ja pyrimme yhdessä alueen yrittäjien ja kuntien/kaupunkien kanssa löytämään lisää paikallisia etuuksia kriisinhallintaveteraanikortille. Etuisuuksia voi pyytää kuka tahansa yhdistyksen jäsen, joka toimitetaan hallitukselle tiedottamista varten.

KYMLRT tekee tiivistä yhteistyötä paikallisten maanpuolustus- ja sotaveteraanijärjestöjen, Puolustusvoimien ja Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kanssa. Yksi tärkeistä yhteistyökohteistamme tulee olemaan jatkossakin Rauhanturvaamisen ja Veteraanityön Perinnekeskus (RVPK).

Osallistumme syyskesällä SRTL:n järjestämiin ampumamestaruuskilpailuihin. Myös Ukontie ampumakilpailu Vekranjärvellä on saanut joka vuosi oman joukkueemme.

Tavoitteena on saada KYMLRT:n jäsenet aktivoitumaan yhdistyksen toimintaan ja jäsenmäärän lisääminen tämänhetkisestä n.325:stä ylöspäin.

YHDESSÄ OLEMME VOIMAKKAAMPIA

Kaveria ei jätetä - ei kotona eikä kaukana!