TIETOA YHDISTYKSESTÄ

Kymenlaakson Rauhanturvaajat on perustettu vuonna 1968  ja se on kaikkien kymenlaaksolaisten rauhanturvaajien/kriisinhallintaveteraanien oma yhdistys. Jäsenmäärämme on noin 360.  Yhdistyksemme toimii aktiivisesti rauhanturvatehtävissä  ja kiirinhallintatehtävissä palvelleiden ja palvelevien henkilöiden veljesjärjestönä ja yhdyssiteenä Kymenlaaksossa. Yhdistys kuuluu Suomen Rauhanturvaajaliittoon (SRTL).

Kymenlaakson Rauhanturvaajien aloitteesta ja vahvalla perustyöllä Rauhanturvaamisen ja veteraanityön perinnekeskus Wanha Veteraani on perustettu Haminaan. Wanha Veteraani on yki KYMLRT:n mieluisia pääurakoita nyt ja tulevaisuudessa. www.rvpk.fi

PUHEENJOHTAJAN PALSTA

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaamme!

Tammikuu 2021

Tervehdys!

Puheenjohtajan palsta.

Aki Laasonen, puheenjohtaja.

aki.laasonen(at)aldrive.fi

Toimintasuunnitelma vuodelle 2021

Vuosi 2021 tulee olemaan Kymenlaakson Rauhanturvaajat ry:n 53 toimintavuosi.

Kymenlaakson Rauhanturvaajat ry on yksi Suomen Rauhanturvaajaliiton ry:n jäsenyhdistyksistä ja jäsenyyden myötä osallistumme liiton kevät- ja syysliittokokouksiin. Lisäksi osallistumme SRTL:n järjestämiin koulutustilaisuuksiin.

Yhdistys järjestää keväällä maalis-huhtikuussa ja syksyllä loka-marraskuussa yhdistyksen kevät- ja syyskokoukset.

Yhteistyö muiden liiton jäsenyhdistysten kanssa jatkuu edellisten vuosien tapaan aktiivisena, mm. ”viiden yhdistyksen tapaaminen” järjestetään, mikäli yleinen koronatilanne sen sallii. Muutenkin tulemme ottamaan kyseisen asian huomioon kaikessa toiminnassa.

Pyrimme järjestämään keväällä 2021 kevätretken johonkin mielenkiintoiseen maanpuolustusta tai kriisinhallintaa lähellä olevaan kohteeseen, asiasta tiedotetaan lähempänä lisää.

Toimintavuonna yhdistys on mukana SRTL:n vertaistukitoiminnassa ja pyrimme yhdessä alueen yrittäjien ja kuntien/kaupunkien kanssa löytämään lisää paikallisia etuuksia kriisinhallintaveteraanikortille.

KYMLRT tekee tiivistä yhteistyötä paikallisten maanpuolustus- ja sotaveteraanijärjestöjen, Puolustusvoimien ja Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kanssa. Yksi tärkeistä yhteistyökohteistamme tulee olemaan jatkossakin Rauhanturvaamisen ja Veteraanityön Perinnekeskus (RVPK).

Osallistumme syyskesällä SRTL:n järjestämiin ampumamestaruuskilpailuihin.

Tavoitteena on saada KYMLRT:n jäsenet aktivoitumaan yhdistyksen toimintaan ja jäsenmäärän lisääminen tämänhetkisestä n.360:stä ylöspäin.

YHDESSÄ OLEMME VOIMAKKAAMPIA

Kaveria ei jätetä - ei kotona eikä kaukana!