KymlRT:n kevätkokous pidettiin keskiviikkona 20.3.2024, Wanhassa vetaraanissa Haminassa. Paikalle saapui 24 jäsentä. Kokouksen puheenjohtajaksi valittiinSami Kahila Kotkasta,
Kokouksessa esiteltiin vuoden 2023 toimintakertomus, käytiin läpi tilinpäätös ja toiminnantarkastajien lausunto. Tili- ja vastuuvapaus myönnettiin tilivelvollisille.
Sääntömuutokset jotka vaativat 3/4 jäsenistön kannatuksen menivät läpi yksimielisesti, eli hallituksen jäsenien supistaminen kahdeksasta kuuteen jäseneen ja tekstimuutos sääntöjen 3 pykälään kohtaan 2; ”voi asianomaiset luvat hankkittuaan harjoituttaa jäseniään ampuma-aseiden käyttöön, sekä hankkia ja omistaa ampuma-aseita”.
Vuoden 2023 baretti julkistettiin, eli Mika Nummila. (yläkuva, kaikki Terho Ahonen)
Vuoden 2026 alusta jäsensihteeri Pentti Tienhaara siirtyy reserviin ja tilalle astuu alustavan tiedon mukaan Aki Laasonen, jollei muita halukkaita löydy.
Ensi alusta lähtien yhdistykselle pitäisi löytää uusi sihteeri, kun nykyinen väistyy 5 vuoden jälkeen sivuun tehtävästä, jos asia kiinnostaa tai tiedätte sopivan henkilön sihteeriksi, ottakaa yhteyttä nykyiseen sihteeriin tai muihin hallituksen jäseniin.
Sama koskee ensi vuoden jälkeen tehtävästä väistyvän puheenjohtajan pestiä, eli siis vuoden 2026 alusta.
Muita ilmoitusasioita oli: SRTL:n ampumakilpailut Vekaralla 9.-10.8, 11.5 ampumapäivä Lupinmäellä, 24.8 jäsenbussimatka Suomenlinnaan ja Vantaan ilmailumuseoon.

Kokouksen jälkeen Markus Sihvolalle ojennettiin Nobelin muistoristi.

Eversiluutnantti Wahlstein, maasotakoulun tutkimuslaitokselta piti mielenkiintoisen esitelmän aiheesta: Ukrainan havainnot.

Terveisin Hallitus