Processed with MOLDIV

Keski-Suomen Rauhanturvaajat ry:n syyskokous pidettiin 24.11.2023 . Kokouksen aluksi jaettiin liiton myöntämät huomionosoitukset.Yhdistyksen puheenjohtaja Hannu Piispanen (kuvassa oikealla) jakoi seuraavat huomionosoitukset myöntämispäivällä 24.10.2022
Suomen Rauhanturvaajaliiton 2. lk Ansioristi: Jukka Särkinen, Petri Silius ja Harry Treufeldt
Suomen Rauhanturvaajaliiton Pronssinen Ansiomitali: Esa Niemi
Riku Tenhuselle yhdistys luovutti Kilometripatsaan pyöreiden vuosien täyttyessä.

Tässä alustavaa tietoa loppuvuvuoden ja vuoden 2023 tapahtumista:
• Yhdistyksen jäsenille suunnatut pienoispistooliammunnat Kuokkalan Graniitissa (Pohjanlahdentie 12, Jyväskylä) on perinteisesti järjestetty vuosittain vuoden vaihteen molemmin puolin. Tänä vuonna ensimmäiset ammunnat ovat lauantaina 10.12.2022 klo 10–12. Seuraavat ovat vuoden 2023 tammi-maaliskuun aikana kahtena lauantaina per kuukausi.
Ammunnat järjestetään yhteistyössä Tikkakosken Reserviläiset ry:n kanssa. Omaa asetta et tarvitse. Aseet (.22 cal), samoin kuin ammukset ja suojainvarusteet tulevat järjestäjän puolesta.

• Perinteeksi on muodostunut myös jouluaaton kunniavartiot Jyväskylän ja Säynätsalon sankarihautausmailla 24.12.2022. Vartiovuorot sijoittuvat aikavälille 15.00 – 18.00. Vartioon halukkaiden ilmoittautumisia otetaan vastaan. Yhteystiedot: https://rauhanturvaajaliitto.fi/keski…/yhteystiedot/

• Puolustusvoimain lippujuhlan päivän paraati järjestetään 4. kesäkuuta 2023 Jyväskylässä. Suomen Rauhanturvaaja Liiton (SRTL) paraatiosaston kokoaa Keski-Suomen Rauhanturvaajat ry. Tämä lienee ensi vuoden suurin ponnistus yhdistyksellemme ja on kunnia-asia, että saamme mahdollisemman ison ja näyttävän osaston edustamaan suomalaisia Rauhanturvaajia paraatiin. Laita siis päivä ylös kalenteriisi ja ilmoittaudu osallistujaksi.

• Osallistumme myös ensi vuonna MM-rallin Suomen osakilpailun järjestyksenpito- ja liikenteenohjaustoimintaan. Alustavan kisakalenterin mukaan Suomen osakilpailu järjestetään 3. – 6.8.2023. Järjestyksenpitopaikkana toimii viime vuoden tapaan Harjun erikoiskoe. Halukkaiden ilmoittautumisia otetaan vastaan.