Pihtiputaalainen Jani Haaranen voitti viime vuoden kilpailun Libanonista otetulla kuvallaan.

Kolmatta kertaa järjestettävä Rauhanturvaajaliiton ”Muistoja valottaen” -kuvakilpailu käynnistyy! Taas kerätään rauhanturvaajien kuvia menneistä ja nykyisistä operaatioista.

Kriisinhallintaveteraaneja kuva-arkistot pitävät sisällään tarinan, jos toisenkin ja juuri näitä tarinoita me haluamme kuulla! Lähetä oma operaatiota tai kriisinhallintaveteraanien yhdistystoimintaa koskeva kuvasi ja voita palkintoja!

Varsinkin operaatioissa otetuista kuvista jäsenistömme albumeista löytyi toinen toistaan kiinnostavampia. Tehdään yhdessä kriisinhallintaveteraanien kokemukset ja yhteisöllisyys näkyväksi. Aiempien kuvakisojen kuvat ovat hienosti leikanneet läpi kriisinhallinnan historian.

Kilpailun lähetettävät kuvat voi lähettää sähköpostilla 31.3.2023 mennessä osoitteeseen markus.malila@rauhanturvaajaliitto.fi. Laita viestin otsikoksi ”Muistoja valottaen 2023”. Sähköpostiviestiin kirjataan kuvien ottopaikka, kuvan ajankohta ja lyhyt tarina kuvan tilanteesta tai taustasta. Kilpailussa palkittavat valokuvat äänestää Rauhanturvaaja -lehden raati.

Kuvia voi lähettää kahteen eri kategoriaan.:
1. Kuvat operaatiosta
2. Kuvat yhdistys- ja vertaistukitoiminnasta

Molempien sarjojen kolme parasta kuvaa palkitaan 150, 100 ja 50 euron palkinnoilla. Luovuttamalla kuvat kilpailuun, luovutetaan samalla kuvien käyttöoikeus liitolle mm. Rauhanturvaaja-lehteen ja liiton some-kanaviin kuvan ottajan tiedot mainiten.