Suomi on päättänyt hakea puolustusliitto Naton jäsenyyttä.
Tuhannet suomalaiset kriisinhallintaveteraanit ovat vuosina 1995-2022 palvelleet Naton kriisinhallintaoperaatioissa. Tämä työ, jota olemme tehneet vakaan ja arvostetun kumppanimaan statuksella, on osaltaan pohjustanut Suomen asemaa ja valtiojohdon liikkumatilaa tässä historiallisessa päätöksessä.
Nato-johtoiset operaatiot Balkanilta Afganistanin kautta Irakiin ovat myös merkittävissä määrin tukeneet Puolustusvoimien kehittämistä kansainvälisesti yhteensopivaan muotoon ja vahvistaneet osaamistamme oman maamme puolustuksessa.
Suomen Rauhanturvaajaliiton mielestä mahdollinen jäsenyys tulee vahvistamaan pohjoismaista veteraaniyhteistyötä ja tarjoamaan mahdollisuuksia tämän tärkeän tukityön edelleen kehittämiseksi koko puolustusliiton puitteissa.