YLE Radio Suomessa loppaisena 6.1. klo 18.02 Rauhanturvaajailta. Ohjelma on kuunneltavissa lähetyksen jälkeen YLE Areenassa.

Ensimmäiset suomalaiset rauhanturvaajat lähtivät suorittamaan tehtävää Suezille vuonna 1956. Tarinoita kriisipesäkkeistä on kertynyt jo 65 vuoden ajalta. Millaisia kokemuksia ajanjakso on ihmisten mieliin jättänyt ja mitä musiikkimuistoja rauhanturvaajat operaatioiden tiimoilta kantavat mukanaan?

Tällä kertaa kuulemme pääasiassa nuorempien rauhanturvaajien tarinoita.

Tämä Radio Suomen rauhanturvaajailta on jatkoa elokuussa 2019 tehdylle samanhenkiselle radio-ohjelmalle. Studiovieraina ovat Suomen Rauhanturvaajaliiton vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen sekä Rauhanturvaajaliiton uusi puheenjohtaja kenraalimajuri Jorma Ala-Sankila. Ohjelman toimittajina ovat Petri Rinne ja Sanna Pirkkalainen.