Rauhanturvaajaliiton soittokunta on perustettu vuonna 2000.  Faittereissa on 25 soittajaa, joista pääosa on kriisinhallintatehtävissä palvelleita. Soittokunnassa on lisäksi muutama sotilasmusiikin ammattilainen ja harrastaja.

Ohjelmistoon kuuluu sotilasmusiikin lisäksi hengellinen ja viihdemusiikki. Soittokunta esiintyy tarvittaessa pienkokoonpanoissa. Rauhanturvaajaliitto suosittelee, että sen jäsenyhdistykset ja sidosryhmät käyttäisivät soittokuntaa järjestämissään tilaisuuksissa.

Soittokunta on esiintynyt kolme kertaa Hamina Tattoossa. Vuoden 2006 huhtikuussa Faitterit esiintyi kutsuttuna Viron Sotaveteraanien (Suomen-Pojat eli Soome Mereväes Teeninud Eestlaste Gild) 15-vuotisjuhlassa Tallinnassa.

CD Fighters Peacekeepers Bras Band Finland 2006

CD Muistoja Kyprokselta 2014