TOIMINTASUUNNITELMA

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2022

1. JÄRJESTÖTOIMINTA
  • Yhdistyksen kevätkokous on maalis-huhtikuun ja syyskokous loka-marraskuun aikana
  • Järjestetään Suomen Rauhanturvaajaliitto ry:n kevätliittokokous ja osallistutaan syysliittokokoukseen
  • Osallistutaan SRTL järjestökoulutuksiin, veteraanituen koulutuksiin sekä nimetään yhdistyksen viestintävastaava, joka osallistuu liiton tiedottajan johtamaan viestintäorganisaatioon
  • Jatketaan toimistotilan vuokrausta
  • Yhdistys on yhteistyössä Porin Prikaatin, Lounais-Suomen maanpuolustuspiirin ja Turun Maanpuolustusjärjestöjen Yhteistyötoimikunnan (TMY) kanssa
  • Yhdistys on mukana liiton veteraanitukitoiminnassa sekä kriisinhallinta- että sotiemme veteraanien osalta
  • Yhdistys on yhteistoiminnassa alueen veteraanijärjestöjen kanssa
  1. JÄSENTOIMINTA
  • Jäsenhankintaa ja jäsenhuoltoa kehitetään ja aktivoidaan sekä ylläpidetään yhteistoimintaa alueen muiden rauhanturvaajayhdistysten kanssa
  • Toimistolla päivystetään aina messi-iltaa edeltävästi klo 17–18, ei kesä-elokuussa
  • Messi-illat järjestetään pääsääntöisesti kuukauden II torstaina
  • Osallistutaan mahdollisuuksien mukaisesti paraateihin, kunniakäynteihin ja muihin maanpuolustustapahtumiin sekä kunniavartioihin mm. jouluaattona Maarian kirkon sankariristillä
  • Järjestetään tutustumiskäyntejä ja retkiä (mm. Fincent)
  • Järjestetään pistooliammuntoja Raasin tai Säkylän ampumaradalla ja osallistutaan SRTL:n ampumamestaruuskilpailuun sekä tuetaan jäsenten osallistumista MPK:n SOTVA ammuntoihin
  • Jäseniä kannustetaan osallistumaan verenluovutukseen
  • Valitaan ja palkitaan kevätkokouksessa yhdistyksen ”Vuoden Sinibaretti”
  • Tuetaan mahdollisuuksien mukaisesti jäsenten osallistumista rauhanturvaajaliiton tai sen tukemiin tapahtumiin, esim. Admiral Pitka – sotilaspartiokilpailujen toimitsijatehtäviin
  • Vietetään mahdollisuuksien mukaisesti rauhanturvaajien päivää 29.5. ja YK:n päivää 24.10.
  1. MUU TOIMINTA
  • Varainhankinta: Järjestetään erilaisia talkoita toiminnan ylläpidon mahdollistamiseksi ja muistetaan talkootyöhön osallistuneita yhdistyksen hallituksen harkinnan mukaisella tavalla
  • Järjestetään tarvittaessa talkoita sotiemme veteraanien ja sotainvalidien hyväksi sekä osallistutaan mahdollisiin keräyksiin heidän tukemiseksensa.
  • Järjestetään neljän yhdistyksen (Rauma, Salo ja Turun yhdistykset) yhteistapaaminen kesällä 2022
  1. TIEDOTTAMINEN

Toimintavuonna pyritään julkaisemaan jäsentiedote ja kehitetään sähköistä tiedottamista. Toiminnasta kerrotaan myös Rauhanturvaaja-lehdessä, Turun Sanomien maanantain lehden mielipidepalstan yhteydessä julkaistavalla Killat-palstalla ja yhdistyksen kotisivuilla osoitteessa www.rauhanturvaajaliitto.fi/vsuosb sekä yhdistyksen Facebook ryhmässä Sinibaretit Varsinais-Suomi.

YHDESSÄ OLEMME VOIMAKKAAMPIA

Kaveria ei jätetä - ei kotona eikä kaukana!