TOIMINTASUUNNITELMA

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2021

1. JÄRJESTÖTOIMINTA

• Yhdistyksen kevätkokous on maalis-huhtikuun ja syyskokous loka-marraskuun aikana
  • Lähetetään edustaja(-t) Suomen Rauhanturvaajaliitto ry:n kevät- ja syysliittokokoukseen sekä SRTL järjestämiin koulutustilaisuuksiin
  • Jatketaan toimistotilan vuokrausta
  • Yhdistys on yhteistyössä Porin Prikaatin, Lounais-Suomen maanpuolustuspiirin ja Turun Maanpuolustusjärjestöjen Yhteistyötoimikunnan (TMY) kanssa
  • Yhdistys on mukana liiton veteraanitukitoiminnassa
  • Yhdistys toimii alueen veteraanijärjestöjen kanssa yhteistoiminnassa

2. JÄSENTOIMINTA

• Jäsenhankintaa ja jäsenhuoltoa kehitetään ja aktivoidaan sekä ylläpidetään yhteistoimintaa alueen muiden rauhanturvaajayhdistysten kanssa
  • Toimistolla päivystetään aina messi-iltaa edeltävästi klo 17 – 18, ei kesä-elokuussa
  • Messi-illat järjestetään pääsääntöisesti kuukauden II torstaina
  • Osallistutaan mahdollisuuksien mukaisesti paraateihin, kunniakäynteihin ja muihin maanpuolustustapahtumiin sekä kunniavartioihin mm. jouluaattona Maarian kirkon sankariristillä
  • Järjestetään tutustumiskäyntejä ja retkiä
  • Järjestetään pistooliammuntoja Mynämäen Roukkulin ampumaradalla ja osallistutaan SRTL:n ampumamestaruuskilpailuun
  • Jäseniä kannustetaan osallistumaan verenluovutukseen
  • Valitaan ja palkitaan kevätkokouksessa yhdistyksen ”Vuoden Sinibaretti”
  • Tuetaan mahdollisuuksien mukaisesti jäsenten osallistumista rauhanturvaajaliiton tai sen tukemiin tapahtumiin, esim. Admiral Pitka – sotilaspartiokilpailujen toimitsijatehtäviin
  • Vietetään rauhanturvaajien päivää 29.5. ja YK:n päivää 24.10.

3. MUU TOIMINTA

• Varainhankinta: Järjestetään erilaisia talkoita toiminnan ylläpidon mahdollistamiseksi ja muistetaan talkootyöhön osallistuneita yhdistyksen hallituksen harkinnan mukaisella tavalla
  • Järjestetään tarvittaessa talkoita sotiemme veteraanien ja sotainvalidien hyväksi sekä osallistutaan mahdollisiin keräyksiin heidän tukemiseksi.

4. TIEDOTTAMINEN

• Toimintavuonna pyritään julkaisemaan jäsentiedote ja kehitetään sähköistä tiedottamista. Toiminnasta kerrotaan myös Rauhanturvaaja-lehdessä, Turun Sanomien maanantain lehden mielipidepalstan yhteydessä julkaistavalla Killat-palstalla ja yhdistyksen kotisivuilla osoitteessa www.rauhanturvaajaliitto.fi/vsuosb sekä yhdistyksen Facebook ryhmässä Sinibaretit Varsinais-Suomi.

YHDESSÄ OLEMME VOIMAKKAAMPIA

Kaveria ei jätetä - ei kotona eikä kaukana!