Suomen Rauhanturvaajaliiton myöntämä Suomen Rauhaturvaajaliiton ansioristi luovutettiin Mikko Räinälle Kouvolasta 2.8.2024 Haminassa sateen vaatimin poikkeusjärjestelyin. Korkean huomionosoituksen luovutti Wanhan Veteraanin messissä Kymenlaakson Rauhanturvaajien varapuheenjohtaja Sami Aho.
Seremonia oli tarkoitus pitää SRTL:n Faitterit-soittokunnan pihakonsertin aluksi Wanhan Veteraanin pihassa. Konsertti jouduttiin sateen takia perumaan. Niinpä Faitterit kapellimestari Timo Jaakkolan johdolla soitti vajaalla miehityksellä, se mikä messiin sisään mahtui, fanfaarin ja vielä päälle Mikon yhden lempikappaleista Faitterit-marssin, jonka hän asennossa kuunteli. Soittoa, jotta yleisökin ”messisaliin” mahtui, jatkoi Pentti Rinta-Loppi harmonikallaan! Kuva ja teksti Terho Ahonen.
Onnittelut Mikolle ja kiitos Faittereille sopeutumisesta erikoisjärjestelyihin