Pohjanmaan Rauhanturvaajien ampujat puhdistivat jälleen palkintopöydän Suomen Rauhanturvaajaliiton ampumamestaruuskilpailuissa 10.8.2024 Vekaranjärvellä!

Henkilökohtaisessa kiväärikilpailussa 10+10 ls sarjassa H50 yhdistys otti kolmoisvoiton joukkueella Timo Nyrhinen, Vesa Kuusisto ja Heikki Pajala. Timo Nyrhinen sai haltuunsa myös Mestariampujan Malja -kiertopalkinnon päivän parhaalla yksilötuloksella 181 pistettä. Sarjassa Y Mika Luomanaho sijoittui kolmanneksi tuloksella 176.

Joukkuekilpailussa sarjassa H50 yhdistyksen joukkueet ottivat kultaa (Nyrhinen, Kuusisto, Pajala) ja pronssia (Hakulinen, Riihiluoma, Raitila). Sarjassa Y yhdistyksen joukkue sijoittui neljänneksi.

Falling Plate -kilpailussa sekä Y-joukkue (Soini, Rasinpää, Luomanaho) että H50-joukkue (Riihiluoma, Pajala, Kuusisto) voittivat sarjansa. Lisäksi toinen H50-joukkue (Raitila, Nyrhinen, Hakulinen) otti pronssia.

Myös yleiskilpailun, jossa RK-joukkuekilpailun ja FP-kilpailun sijoitukset pisteytetään, Pohjanmaa voitti ylivoimaisesti 57 pisteellä.

Tapahtuma järjestettiin MPK:n kurssina Karjalan Prikaatin tuella. Kilpailun johtajan toimi Jan-Aulis Hiltunen (Suur-Savon SB) ja toimitsijoina Päijät-Hämeen ja Porvoon Seudun rauhanturvaajia. Osanottajia oli yhteensä 60 ampujaa, joista Y-sarjassa 23 ja H50-sarjassa 37.

Aseena käytettiin viime vuoden tapaan korealaista MPK-kivääriä (Dasan .223 Rem). Taulukilpailussa ampumamatka oli 150m ja Falling Plates’issa 100m.

FALLING PLATES OLYMPIALAJIKSI 😉!