Kaksiosainen kuntoutusviikonloppu 3.-5.9.21 ja 28.-30.1.2022 Oulunkylän kuntoutuskeskus Helsinki.

Rauhanturvatehtävät saattavat nostaa pintaan omasta elämänhistoriasta yllättäviä tuntemuksia, mutta viimeisimmän tutkimusten mukaan esiin voi tulla yllättäen jopa isien, äitien, isoisien tai isoäitien käsittelemättömiä kokemuksia: ääretöntä sinnittelemistä, vaikenemista, kokemuksia poissa olevasta isästä tai äidistä. Jotkut kokemukset saattavat ulottua sukupolvien yli.
Mitä on kokonaisvaltainen toimintakyky juuri sinulle? Miten sitä voi kehittää? Sinulle tarjoutuu mahdollisuus kehittää henkistä, fyysistä ja kokonaisvaltaista toimintakykyäsi ammattilaisten ohjauksessa tavoitteellisesti. Kuntoutusviikonlopussa myös virkistytään yhdessä.
Suomen Rauhanturvaajaliitto, Lotta Svärd Säätiö ja Oulunkylän Kuntoutuskeskus järjestävät kokonaisvaltaisen toimintakyvyn kuntoutusviikonlopun 3.-5.9.2021. Oulunkylän Kuntoutuskeskuksessa, Käskynhaltijantie 5, 00640 Helsinki. Tilaisuus alkaa 3.9.21 klo 12 ja päättyy 5.9.21 klo 12. Seurantaviikonloppu järjestetään 28.-30.1.2022. Viikonloppuun voivat hakea rauhanturvatehtäviin osallistuneet Rauhanturvaajaliiton paikallisyhdistysten varsinaiset jäsenet. Mukaan otetaan max 20 osallistujaa. Etusijalla ovat he, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet vastaaviin vertaistuki- tai kuntoutusviikonloppuihin. Jos osallistujia on enemmän kuin 20, järjestäjillä on oikeus arvioida osallistuminen tarveperusteisesti.
Ohjaajina toimivat: resilienssitutkija Laura Walli, Lotta Svärd Säätiön toiminnanjohtaja Anne Nurminen, Oulunkylän kuntoutuskeskuksen henkilökunta ja Rauhanturvaajaliiton vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen.
Ilmoittautuminen vain sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi 3.8.2021 klo 16 mennessä. Tiedustelut myös puhelimitse arkisin klo 8-16: puh. 0407219007. Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse:
• nimi,
• paikallisyhdistys, johon kuulut
• sähköpostiosoite ja postiosoite,
• puhelin,
• mahdollinen ruoka-aineallergia,
• voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne
• lyhyt perustelu, miksi juuri sinä haluat osallistua kuntoutukseen.

Kuntoutus- ja vertaistukiviikonloppu Rokualla 24.-26.9.21

Rauhanturvaajaliiton vertaistuki järjestää kuntoutus- ja vertaistukiviikonlopun 24.-26.9.2021 Rokua Health & Spa hotellissa Rokua Unesco Global Parkin ainutlaatuisen luonnon keskellä, Rokuan kansallispuistossa, keskellä Suomea osoitteessa Kuntoraitti 2, 91670 Rokua.

Viikonloppuun voivat hakea rauhanturvatehtäviin osallistuneet Rauhanturvaajaliiton paikallisyhdistysten varsinaiset jäsenet. Viikonloppu on osallistujille maksuton. Majoitus 2 hengen huoneissa. Mukaan otetaan ensisijaisesti heitä, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet vastaavaan viikonlopputilaisuuteen (KuntoTreffit tms.)

Kuntoutus- ja vertaistukiviikonlopun tarkoituksena on monipuolisen liikunnan ohessa tarjota mahdollisuus virkistäytymiseen, keskusteluun ja kokemusten vaihtamiseen sekä virikkeitä omatoimiseen liikuntaan ja hyvinvoinnin edistämiseen viikonlopun jälkeen.

Ilmoittautuminen sähköpostilla: tmj.heikkinen@gmail.com tai postitse Oulun Seudun Rauhanturvaajat / Timo Heikkinen, Aleksanterinkatu 67 A 21, 90120 Oulu 20.8.2021 mennessä. Mukaan mahtuu max 12 osallistujaa. Tiedustelut sähköpostitse samaan osoitteeseen tai puhelimitse 040-5444688. Majoitus pe 24.9. klo 14 alkaen.

Ratkaisukeskeinen parisuhdeviikonloppu Hotelli Kivitipussa Lappajärvellä 22.-24.10.2021.

Rauhanturvaajatehtävät koettelevat jokaista parisuhdetta. On väitetty, että suhde joko paranee ja lujittuu, tai päättyy. Onko tämä koko totuus? Mitä rauhanturvapalvelus on merkinnyt parisuhteelle, perheelle, lapsille, ystävyyssuhteille? Onko ”sankari” hän, joka lähti turvaamaan rauhaa kauas kotoa vai hän, joka jäi huolehtimaan arjen pyörityksestä kotimaahan?

Suomen Rauhanturvaajaliitto järjestää rauhanturvaajapariskunnille viikonlopputapahtuman, jonka tavoitteena on vahvistaa parisuhdetta ja virkistyä samanhenkisten parissa. Tilaisuus on tarkoitettu palveluksessa oleville ja kotiutuneille. Etsimme yhdessä parisuhteen vahvuuksia, etsimme ratkaisukeskeistä tapaa arjen haasteisiin; jaamme kokemuksia ja opimme toisiltamme. Viikonloppu sisältää alustuksia, ohjattuja ja vapaamuotoisia keskusteluja, virkistäytymistä, ulkoilumahdollisuuksia, sauna- ja kylpyläosaston käytön sekä ohjatun retken Lappajärven seudun sotahistoriallisiin kohteisiin. Majoitus kahden hengen huoneissa.

Viikonlopputapahtuma järjestetään Hotelli Kivitipussa, osoite Nykäläntie 137, 62600 Lappajärvi 22.-24.10.2021. Tilaisuus alkaa 22.10 klo 13 ja päättyy 24.10. aamupäivällä. Tarkempi ohjelma ilmoitetaan myöhemmin.

Viikonloppu on tarkoitettu pariskunnille, joista ainakin toinen on jonkin Rauhanturvaajaliiton paikallisyhdistyksen varsinainen jäsen ja palvellut rauhanturvatehtävissä. Mukaan mahtuu viisi pariskuntaa. Jos hakijoita on enemmän, järjestäjällä on oikeus harkita tarveperusteisesti osallistumista.

Viikonlopun vetäjinä toimivat Tero Eklund ja Timo Ryhänen. Tero on ratkaisukeskeinen valmentaja. Timo on tehnyt vuosia kirkon perhetyötä ja hänet koulutettu parisuhdetyöhön sekä hän on mentoroinut perheneuvojia. Molemmilla ohjaajilla on rauhanturvakokemusta.

Ilmoittautumisen 24.9. klo 16.00 mennessä sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi.

• osallistujien nimet,
• paikallisyhdistys, johon kuulut / kuulutte
• sähköpostiosoitteet ja postiosoite/postiosoitteet,
• puhelinnumerot,
• mahdolliset ruoka-aineallergiat,
• voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne / tuletko junalla?
• lyhyt perustelu, miksi juuri te haluatte osallistua tapahtumaan.