Vertaisloma aikuisille -tuettu loma omatoimisille aikuisille Imatran Kylpylässä 5.-10.02.2023 haettavissa lokakuussa 2022

Milloin

05/02/2023 - 10/02/2023

Missä

Imatran kylpylä
Purjekuja 2, Imatra, 55420

Event Type

Karttaa ei ole saatavissa

Vertaisloma aikuisille -tuettu loma omatoimisille aikuisille Imatran Kylpylässä 05.02.-10.02.2023 haettavissa lokakuussa 2022

Mitä, missä, miksi ja kenelle? Vertaisloma aikuisille -tuettu loma omatoimisille aikuisille järjestetään Rauhanturvaajaliiton ja Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon (MTLH) kanssa Imatran Kylpylässä 05.02.-10.02.2023. Osoite on: Imatran Kylpylä, Purjekuja 2, 55420 Imatra. Lisätietoja löydät klikkaamalla: https://mtlh.fi/lomatarjonta/vertaisryhmille/

Huom! Loma on haettavissa lokakuussa 2022. Hakuaikaa on pidennetty 15.11.2022 asti.

Tuetut lomat ovat Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon sosiaalista lomatoimintaa, jossa Rauhanturvaajaliitto toimii yhteistyökumppanina. Kaikki MTLH:n lomiin liittyvät varaukset ja muutokset lomakohteisiin hoitaa MTLH. Rauhanturvaajaliitto ei ota vastaan hakemuksia eikä voi vaikuttaa valintoihin. Loma järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa. Huom. muistathan mainita hakemuksessa, että olet toiminut rauhanturvaajatehtävissä.

Tavoite: Loman tavoitteena on, että lomalaiset virkistyvät, tapaavat toisia samassa tilanteessa olevia sekä saavat vertaistuen ja lomaohjelman kautta voimavaroja arkeen. Lomalla on mahdollisuus osallistua ohjattuihin toimintatuokioihin oman jaksamisen ja toimintakyvyn mukaisesti. Loma tarjoaa mahdollisuuden virkistykseen, lepoon ja vertaistukeen ja vahvistaa voimavaroja.

Loman sisältö: Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Omatoimisten lomilla ei tarjota avustuspalveluita.

Mitä loma maksaa?  Loman omavastuuosuus on 25 €/vrk aikuisilta. Hakeminen ei edellytä Rauhanturvaajaliiton jäsenyyttä. Lomatukihakemukseen merkitään sille varattuun kohtaan tieto Rauhanturvaajaliitolle varatusta lomajaksosta.

Lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja/tai sosiaalisin perustein. Matkat lomapaikoille ja takaisin kustantaa jokainen lomalainen itse. Hakijalle aiemmin myönnetty lomatuki huomioidaan. Päätöksen tuetun loman myöntämisestä tekee MTLH. Tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

Miten haen lomalle? Hakemuksen perusteluosan huolellinen täyttäminen on tärkeää, koska lomatukeen oikeuttavat valinnat tehdään hakijoiden ilmoittamien perusteiden mukaan. Mitä selkeämmin perustelet lomatarpeesi, sitä paremmat ovat mahdollisuudet saada lomatuki. Lue tarkkaan hakuohjeet. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä.  Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle n 2 kk ennen loman alkamispäivää. Ensisijaisesti Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto toivoo, että lomahakemus täytettäisiin sähköisesti. Linkki sähköiseen hakemukseen löytyy verkkosivuilta klikkaamalla https://mtlh.fi/loman-hakeminen. Paperilomakkeita voi tilata MTLH:n toimistolta p. 010 2193 460 arkisin klo 9-13 tai lomat@mtlh.fi.

Mistä saa lisätietoa? Jos sinulla on kysyttävää, löydät lisätietoa tutustumalla usein kysyttyihin kysymyksiin ja vastauksiin: https://mtlh.fi/loman-hakeminen/usein-kysytyt-kysymykset/  Puhelimitse voit kysyä puhelipalvelusta ark. klo 9–13: 010 2193 460