Työt takana -tuettu loma 4.-9.10.2021

04/10/2021 - 09/10/2021 | 12:00 - 14:00 | Lehmirannan lomakeskus

Työt takana -loma on tarkoitettu 60-74-vuotiaille hakijoille. Ikärajat ovat ohjeellisia. Lomien tavoitteena on mahdollistaa arjesta irtautuminen, sosiaalinen kanssakäyminen sekä lomalaisen virkistyminen. Lomaohjelmassa on luentoja, ohjattuja ryhmäkeskusteluja, kuntotesti ja testipalaute, ohjattua liikuntaa ja muuta harrastetoimintaa.

Lomat järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa ja Veikkauksen tuella.

Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö.

Lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja/tai sosiaalisin perustein. Hakijalle aiemmin myönnetty lomatuki huomioidaan. Päätöksen tuetun loman myöntämisestä tekee MTLH. Tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

Hakemuksen perusteluosan huolellinen täyttäminen on tärkeää, koska lomatukeen oikeuttavat valinnat tehdään hakijoiden ilmoittamien perusteiden mukaan. Mitä selkeämmin perustelet lomatarpeesi, sitä paremmat ovat mahdollisuudet saada lomatuki.
Hakemus tulisi tehdä mieluiten sähköisenä. Linkki sähköiseen hakemukseen ja ohjeet hakemiseen löytyy klikkaamalla 15.10.20 lähtien osoitteesta: https://mtlh.fi/loman-hakeminen/hakuohjeet/

Lue tarkkaan hakuohjeet. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä. Lomaa hakeneiden henkilötietojen käsittelyä määrittelee Tietosuojalaki 4§. Henkilötiedon käsittelyn laillisuusperusteena on rekisteröidyn eli lomatuenhakijan vapaaehtoinen ja informoitu suostumus, joka on annettu selkeästi lomatukihakemuksessa. Allekirjoituksellaan hakija antaa suostumuksen loman kannalta välttämättömien tietojen luovuttamiseen lomakohteelle ja yhteistyökumppanille.

Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle n 2 kk ennen loman alkamispäivää.

Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta. Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Avio-/avoparia kohden riittää 1 hakemus, jos lomaa anotaan yhdessä samalle loma-ajankohdalle. Hakeminen ei edellytä Rauhanturvaajaliiton jäsenyyttä. Lomatukihakemukseen merkitään sille varattuun kohtaan tieto Rauhanturvaajaliitolle varatusta lomajaksosta. Lisätietoja:

MTLH, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180 Helsinki. Puhelin 010 2193 460, puhelinaika arkisin klo 9-13 tai internet: www.mtlh.fi.

Tapahtumatiedot:

Päiväys ja aika