TIETOA YHDISTYKSESTÄ

Yhdistyksen historia ja tarkoitus

Yhdistys on perustettu Porissa vuonna 1980.
Yhdistyksen tarkoituksena on mm. koota yhteen alueellaan asuvat rauhanturvatehtävissä palvelevat ja palvelleet henkilöt. Lisäksi yhdistyksen jäsenille tarjotaan mahdollisuus vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön ja -koulutukseen. Jäsenistömme on palvellut lukuisissa eri YKn, NATOn ja siviilikriisinhallintatehtävissä.

Yhdistyksen toiminta ja yhteiskuntavastuu

Satakunnan Rauhanturvaajat ry kuuluu Suomen Rauhanturvaajaliittoon. Järjestämme messi-iltoja joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko Porin Suomalaisen Klubin Sinibarettisaunalla klo 18:00 jäsenille ja muillekin asiasta kiinnostuneille. Osallistumme valtiollisiin/kansallisiin juhla-ja kunniatilaisuuksiin esim. asettaen lippu- ja kunniavartioita sankarihaudalle.
Jäsenistö osallistuu sota- sekä rauhanturvaajaveteraanien tukemiseen mm. talkooavulla. Olimme aktiivisesti mukana myös Rauhanturvaajat vertaisina – Tukea kotona ja kaukana –projektissa 2013-16.
Jäsenille tarjotaan mahdollisuus osallistua vapaaehtoisiin maanpuolustuskursseihin sekä Rauhanturvaajaliiton järjestämiin tapahtumiin. Järjestämme myös vuorollamme Rauhanturvaajaliiton valtakunnallisia tapahtumia.

Yhdistyksen sidonnaisryhmät

Kuten edellä mainittiin, yhdistys on Suomen Rauhanturvaajaliiton jäsen. Sitä kautta meillä on mahdollisuus asettaa aktiivisia jäseniämme ehdokkaaksi liiton hallitukseen ja valtuuskuntaan. Jäsenistä tehdään myös kunniamerkki- ja ylennysesityksiä sekä vastaanotetaan esim. Nobel-muistoristin hakemuksia.
Rauhanturvaajaliiton kautta jokainen jäsen kuuluu myös Maailman veteraaniliittoon.