Rauhanturvatehtävät saattavat nostaa pintaan omasta elämänhistoriasta yllättäviä tuntemuksia, mutta viimeisimmän tutkimusten mukaan esiin voi tulla yllättäen jopa isien, äitien, isoisien tai isoäitien käsittelemättömiä kokemuksia: ääretöntä sinnittelemistä, vaikenemista, kokemuksia poissa olevasta isästä tai äidistä. Jotkut kokemukset saattavat ulottua sukupolvien yli. Mitä on kokonaisvaltainen toimintakyky juuri sinulle? Miten sitä voi kehittää? Sinulle tarjoutuu mahdollisuus kehittää henkistä, fyysistä ja kokonaisvaltaista toimintakykyäsi ammattilaisten ohjauksessa tavoitteellisesti. Kuntoutusviikonlopussa myös virkistytään yhdessä.

Suomen Rauhanturvaajaliitto, Lotta Svärd Säätiö ja Oulunkylän Kuntoutuskeskus järjestävät kokonaisvaltaisen toimintakyvyn kuntoutusviikonlopun 3.-5.9.2021. Oulunkylän Kuntoutuskeskuksessa, Käskynhaltijantie 5, 00640 Helsinki. Tilaisuus alkaa 3.9.21 klo 12 ja päättyy 5.9.21 klo 12. Seurantaviikonloppu järjestetään 28.-30.1.2022. Viikonloppuun voivat hakea Rauhanturvaajaliiton yhdistysten jäsenet. Mukaan otetaan max 20 osallistujaa. Etusijalla ovat he, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet vastaaviin vertaistuki- tai kuntoutusviikonloppuihin. Jos osallistujia on enemmän kuin 20, järjestäjillä on oikeus arvioida osallistuminen tarveperusteisesti.

Ohjaajat

Ohjaajina toimivat: resilienssitutkija Laura Walli, Lotta Svärd Säätiön toiminnanjohtaja Anne Nurminen, Oulunkylän kuntoutuskeskuksen henkilökunta ja Rauhanturvaajaliiton vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen vain sähköpostilla timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi 3.8.2021 klo 16 mennessä. Tiedustelut myös puhelimitse arkisin klo 8-16: puh. 0407219007. Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse:

• nimi,
  • paikallisyhdistys, johon kuulut
  • sähköpostiosoite ja postiosoite,
  • puhelin,
  • mahdollinen ruoka-aineallergia,
  • voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne
  • lyhyt perustelu, miksi juuri sinä haluat osallistua kuntoutukseen.