Miessakit ry toteuttaa 1.-31.10.2021 vuotuisen HYVÄT MIEHET -kampanjan – nyt jo kolmatta kertaa. Tavoitteena on nostaa esille ja arvostaa miesten hyvyyttä ja hyviä tekoja. Miessakit on Rauhanturvaajaliiton yhteistyökumppani. Rauhanturvaajaliitto on mukana hankkeessa -nyt jo kolmatta kertaa.

Ihmiset ovat hyviä ja tahtovat lähtökohtaisesti hyvää toisilleen. Tämä hyväntahtoisuus on merkittävä voimavara, jota kannattaa vaalia. Hairahdumme kuitenkin aika ajoin vahvistamaan sukupuolten välistä negatiivista vastakkainasettelua. Saatamme puhua toisistamme epäkunnioittavasti tai jopa kollektiivisesti syyllistäen. Tämä luo turvattomuutta lapsillemme ja heikentää yhteistä hyvinvointiamme.  Ihmisyyden lähtökohtaisesta hyvyydestä on siis tärkeä puhua. Samalla on hyvä huomata, että yhtäläisyyksien lisäksi hyvyydessä on sukupuolelle ominaisia erityispiirteitä. Esimerkiksi nimenomaan miehet edustavat sitä kaikkea hyvyyttä, mitä juuri miehen vanhemmuus tai ylipäätään mieheys tuottaa.

Miessakkilaiset kutsuvat Sinut mukaan osallistumaan HYVÄT MIEHET -kampanjaan. Kerro, minkä hyvän teon joku Sinulle läheinen mies on tehnyt tai mitä hyvää hän Sinulle merkitsee. Voit myös kertoa oman näkemyksesi siitä, mitä hyvää miehet ylipäätään ovat saaneet ja saavat aikaan yhteiskunnassamme. Mitä erityistä on juuri miesten tekemässä hyvässä? Voit toimittaa kertomuksesi osoitteeseen kertomukset@hyvatmiehet.fi.

Tutustu kampanjaan tarkemmin osoitteessa: https://www.hyvatmiehet.fi/

Kampanjana yhteyshenkilö Rauhanturvaajaliitossa: vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen, timo.ryhanen@rauhanturvaajaliitto.fi

Tervetuloa mukaan!