YK:n kansainvälinen rauhanturvaajien (29.5.) päivä osui vuonna 2021 lauantaille. Suomen Rauhanturvaajaliitto ry (SRTL) järjesti kunniakäynnin kriisinhallintaoperaatioissa menehtyneiden rauhanturvaajien muistomerkille Hietaniemen hautausmaalle perjantaina 28.5.2021 klo 12.00.

Tilaisuudessa laskettiin Kuvanveistäjä Matti Peltokankaan tekemälle rauhanturvaajien muistomerkille Sankariristin aukiolla Puolustusvoimien, Vammautuneet Kriisinhallintaveteraanit ry:n (VKV ry) ja Suomen Rauhanturvaajaliiton seppeleet.

Suomen Rauhanturvaajaliitto antoi kunniamaininnan suomalaiselle kriisinhallinnan lääkintähuollolle. Vuoden Rauhanturvaaja, yliluutnantti Katariina Lausto julkistettiin tilaisuudessa.

Videolla pääset mukaan aurinkoisen, mutta tuulisen juhlapäivän tunnelmaan.

Kuvaus: Timo Ryhänen, videon editointi ja jälkikäsittely Harri Ruotsalainen ja Timo Ryhänen